فروشگاه اینترنتی پیلیسه

پیلیسه ارائه کننده انواع پارچه های ایرانی و خارجی

فروشگاه اینترنتی پیلیسه

پیلیسه ارائه کننده انواع پارچه های ایرانی و خارجی

  • ۰
  • ۰


دستاورد جدید آرکروما ، رنگ های بدون آنیلین

 

رنگ نیل یا به اصطلاح رنگ ایندیگو ،(پیلیسه) یک نوع آمیزه طبیعی و آلی با رنگ آبی خاصی یا نیلی است . در گذشته، نیل به صورت طبیعی از گیاهان گرفته می‌شد و این فرایند از نظر اقتصادی بسیار مهم بود، چرا که رنگ آبی بسیار کمیاب بود. اما امروزه، هزاران تن نیلی که سالانه تولید می‌شود، به صورت مصنوعی به دست می‌آید.

اولین استفاده نیل (پیلیسه)برای رنگ کردن بافته‌های پنبه ‌ای بود که برای تولید پارچه‌ های دنیم شلوارهای جین استفاده می‌شدند . (پیلیسه)تقریباً هر شلوار جین به ۳ تا ۱۲ گرم نیل برای رنگرزی احتیاج دارد. برای رنگ کردن پشم و ابریشم از مقادیر خیلی کمی استفاده می‌شود. ایندیگو کارمین یا ایندیگوتین، یک مشتق از نیل است که برای رنگرزی استفاده می‌شود که تقریباً سالانه ۲۰ میلیون کیلوگرم از آن تولید می‌شود که استفاده عمده آن در شلوارهای جین است.

آنیلین یک پیش ماده شیمیایی مورد(پیلیسه) نیاز برای رنگ های ایندیگو بوده که استفاده از آن امروزه در تولید  شلوارهای جین آبی رنگ به روش سنتی در حال گسترش است . آنیلین یک ترکیب آلی با فرمول شیمیایی C6H5NH2 شامل یک گروه فنیل متصل به یک گروه آمینو است. آنیلین یک آمین آروماتیک است. این پیش ماده به صورت بالقوه بسیار (پیلیسه)خطرناک بوده و در فاضلاب ها و پساب های حاصل از رنگرزی پارچه های جین  یافت می شود . بر خلاف دیگر ناخالصی های شیمیایی ، در فرایند رنگرزی ، آنیلین در رنگدانه های ایندیگو محبوس شده  و از این رو توسط فرایند شستشو از پارچه خارج نمی شود . آنیلین (aniline) و مسمومیت های شیمیایی ناشی از آن  ، در سال های اخیر به شدت مورد توجه محققان قرار گرفته به (پیلیسه)طوری که تحقیقات زیادی پیرامون این مسئله صورت گرفته است .

رنگ نیل یا ایندیگو

به دلیل عوارض ناشی از(پیلیسه) حضور آنیلین در فرایند رنگرزی و مسمومیت های شیمیایی ناشی از آن،  این پیش ماده شیمیایی در فهرست محدود مواد (RSL) برخی از مارک های عمده پوشاک مانند لوی اشتراوس، باربری و H&M  قرار گرفته است . همچنین در حال حاضر ، محدودیت های شدیدی برای استفاده از این پیش ماده سمی ، توسط Oeko-Tex و Bluesign در استاندارد ها لحاظ شده است . از طرف دیگر ،  اتحادیه اروپا و ایالات متحده نیز  به بررسی دقیق این ماده (پیلیسه)شیمیایی خطرناک که احتمالاً سرطان زا بوده  و باعث ایجاد حساسیت های پوستی ،  صدمه به ارگان های اصلی و نقایص ژنتیکی می گردند ،  پرداخته اند .  این مواد همچنین با هیپوکسی همراه بوده که تهدیدی جدی برای زندگی  آبزیان  به شمار می رود . این در حالی است که سالانه دو سوم از 400 تن از ضایعات و پساب های آنیلین به صورت  فاضلاب به محیط زیست انتقال داده می شود .

آرکروما ، پیشرو جهانی در حوزه رنگ و مواد شمیایی خاص نیز از این مقوله مستثنا نبوده و در آخرین کنفرانس نساجی در سال 2018 در ونکوور کانادا ، از یک رنگ جدید ایندیگو فاقد آنیلین رونمایی کرده است . آرکروما یک شرکت (پیلیسه)تولید کننده مواد شیمیایی و رنگ در سطح جهانی است که در رایناک (Reinach) در نزدیکی بازل (Basel) سوئیس واقع شده است . این شرکت  با 3000 کارمند در بیش از 35 کشور و با 24 سایت تولیدی در حال فعالیت است . (پیلیسه) آرکروما  با همکاری متخصصین R&D ، رنگی فاقد آنیلین  با نام تجاری جدید Denisol Pure Indigo 30  به بازار عرضه کرده تا جایگزینی غیر سمی و مناسبی  برای رنگ های ایندیگو  متداول مورد استفاده در رنگرزی البسه جین و دنیم به صورت سنتی باشد.

الکساندر وسلز(Wessels)، مدیر عامل شرکت آرکروما عنوان می کند که : " ما در آرکروما به طور مستمر وضعیت موجود را به چالش کشیده و عمیقاً بر این باوریم که بایستی صنعتمان را به صنعتی پایدار مبدل کنیم." او در ادامه می گوید که : "ما لباس های جین را آزمایش کرده  و متوجه شده ایم که غلظت آنیلین در فرایند تولید  بیشتر از (پیلیسه)حد انتظار است." او همچنین می گوید که :" این می تواند برخی از تولید کنندگان را در محدودیت های مورد توافق در RSL قرار دهد." او بیان می کند که " ما با حذف ناخالصی های خطرناک از زنجیره تولید پارچه های جین قصد داریم تا از کارگران تولید کننده این محصول، مصرف کنندگان و محیط زیست از طریق پاکیزه کردن آبراهه ها محافظت کنیم."

پل کول ، مدیر بازاریابی برند جهانی شرکت آرکروما ادعا می کند که : "برای اولین بار، ما راه دیگری را برای به دست آوردن ایندیگو در بازار پیدا کرده ایم."

این شرکت اظهار می کند (پیلیسه)که این رنگ جدید با نام  Denisol Pure Indigo 30 ، پیش از این با همکاری کارخانجات سهامدار این شرکت به طور کامل مورد ارزیابی و آزمایش قرار گرفته و همچنین بیان می کند که آزمایش های موفقیت آمیزی بر روی سطوح آنیلین بر روی پارچه ، جعبه های رنگ و حمام های شستشو در تمام طول روند تولید جین انجام شده است . به عنوان مثال ، آرکروما به آزمایش و ارزیابی این رنگ جدید در(پیلیسه) کارخانه تولید دنیم به نام Absolute در تایلند پرداخته است. عضو هیئت مدیره این کارخانه بیان می کند که "در طول آزمایش، همه چیز دقیقاً مشابه با رنگرزی با ایندیگو معمولی عمل کرده و تنها یک تفاوت به چشم میخورد و آن هم عدم وجود آنیلین است."

از طرف دیگر، شرکت آرکروما متعهد شده است که رنگ Denisol Pure Indigo 30  جدید را در پایدارترین حالت ممکن تولید نماید . این (پیلیسه)شرکت همچنین عنوان کرده است که در مقایسه با رنگ های ایندیگو متداول ، یک فرایند بهینه سازی بر روی رنگ جدید انجام (پیلیسه)شده است که رنگی با 60 درصد کمتر سدیم هیدروسولفیت و 50 درصد کمتر سدیم هیدروکسید ارائه می دهد . علاوه بر این، یکی از نوآوری های ارائه این رنگ جدید ، کاهش 90 درصدی مصرف آب در هنگام فرایند رنگرزی است.

پارچه

پیلیسه

پارچه آشپزخانه ای

پارچه ملافه ای

پارچه ترگال

پارچه تترون

پارچه کجراه

پارچه مبلی

پارچه تریکو

پارچه رومبلی

پارچه بیمارستانی

پارچه چادرنمازی

پارچه پرده ای

پارچه بنگالین

پارچه لباسی

پارچه اردکان یزد

پارچه آزمایشگاهی

پارچه الگانس

پارچه پدیده نگین

پارچه پنبه ای

پارچه تنسل

پارچه جاجیم

پارچه روفرشی

پارچه شانتون

پارچه شلوارکی

پارچه شلواری

پارچه طوبی

پارچه کیلویی

پارچه گلدن لایف

پارچه لباسی

پارچه مانتویی

پارچه مدرسه ای

پارچه ویسکوز

خرید اینترنتی پارچه

خرید اینترنتی پارچه بیمارستانی

خرید اینترنتی پارچه ملافه ای

خرید اینترنتی پارچه جاجیم

خرید اینترنتی پارچه پرده ای

خرید اینترنتی پارچه چادری

خرید اینترنتی رومبلی

خرید اینترنتی پارچه کیلویی

خرید پارچه

خرید اینترنتی پارچه آشپزخانه ای

قیمت پارچه

قیمت پارچه ملافه ای

قیمت پارچه آشپزخانه ای

قیمت پارچه جاجیم

قیمت پارچه بیمارستانی

قیمت پارچه بنگالین

قیمت پارچه تترون

قیمت پارچه ترگال

قیمت پارچه کجراه

نساجی پیلیسه

نساجی گلدن لایف

نساجی اردکان

نساجی گلچهر

نساجی گلبرگ

نساجی نگین

نساجی طوبی

نساجی نساج پور
  • ۹۷/۱۰/۱۲
  • سید مهرداد روحانی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی