فروشگاه اینترنتی پیلیسه

پیلیسه ارائه کننده انواع پارچه های ایرانی و خارجی

فروشگاه اینترنتی پیلیسه

پیلیسه ارائه کننده انواع پارچه های ایرانی و خارجی

  • ۰
  • ۰


آشنایی با پارچه شانتون

به طور کلی در فرایند تولید یک لباس، انتخاب (پیلیسه)پارچه مهم ترین بخش را به خود اختصاص می دهد؛ زیرا پارچه تأثیر قابل توجهی بر زیبایی و کاربرد آن خواهد داشت. در این مطلب به معرفی یکی از پر مصرف ترین پارچه های مورد استفاده در البسه ، تحت عنوان پارچه های شانتون  خواهیم پرداخت. پارچه های  (پیلیسه)شانتون از جنبه های کاربردی بسیاری برخوردار بوده و اغلب برای دوخت مانتو، شلوار ، کت و دامن مورد استفاده قرار می گیرند.


پارچه شانتون به پارچه هایی(پیلیسه) ازجنس الیاف پنبه، پلی استر و گاهاً مخلوط پلی استر – اکریلیک گفته می شود. در گذشته به پارچه های ابریشمی با سطوح برجسته شانتون (shantung) گفته می شد و گویا این پارچه برای اولین بار در چین تولید شده است.  تار و پود این نوع پارچه درشت بوده که این ویژگی سبکی و راحتی را برای آن فراهم آورده است. (پیلیسه)این پارچه ها چروک پذیر نبوده و از ثبات رنگی بالایی برخوردار هستند. علاوه بر این در هنگام شستشوی پارچه شانتون هیچگونه آبرفتگی مشاهده نخواهد شد. سطح برجسته این پارچه ها سبب ایجاد خطوط نامنظم افقی و عمودی سطحی شده است. (پیلیسه)به عبارت دیگر خطوط موجود بر روی پارچه های شانتون یکی از معیارهای تشخیص این پارچه به شمار می روند. پارچه های شانتون در دو نوع رنگ بندی حاشیه دار و تمام طرح موجود می باشند.

پارچه شانتون (پیلیسه)در موارد و کاربردهای مختلفی به همراه تلفیق با دیگر پارچه‌ها استفاده می‌شود برای مثال می‌توان به نمونه‌های زیر اشاره کرد:

پارچه های شانتون چه ویژگی هایی دارند؟

پارچه های شانتون (پیلیسه)یکی از پرکاربردترین پارچه های موجود در بازار برای تولید انواع پوشاک هستند. این پارچه ها از خصوصیات منحصر بفردی برخوردار هستند. (پیلیسهاز مهم ترین خصوصیات پارچه های شانتون می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سبکی و راحتی:

همانگونه که قبلاً نیز به(پیلیسه) آن اشاره شد، پارچه های شانتون از بافت درشتی برخوردار هستند. همین امر به علت عبور جریان هوا از بدن به بیرون و بالعکس (پیلیسه)سبب افزایش حس راحتی در هنگام مصرف خواهد شد. از طرف دیگر، بافت درشت ، تراکم کمتر نخ ها را به همراه خواهد داشت که این ویژگی باعث سبکی پارچه می گردداین پارچه ها برای استفاده در البسه افراد چاق که به لباس های راحت تمایل بیشتری دارند گزینه بسیار مناسبی هستند.

  • بافت لطیف و ضد حساسیت

یکی از دلایل لطافت (پیلیسه)پارچه های شانتون استفاده از الیاف پنبه در ساختار آن ها است. الیاف پنبه با عبور حرارت بدن منجر به ایجاد حس خنکی شده و از ایجاد بوی عرق نیز جلوگیری می کنند ؛ در نتیجه می توان گفت که این پارچه ها برای استفاده در فصول گرم سال بسیار مطلوب (پیلیسه)خواهند بود. از طرف دیگر به سبب استفاده از مواد در بافت این نوع پارچه ، از خاصیت ضد حساسیت و آلرژی نیز برخوردار هستند.

  • قابلیت استفاده در تمام فصول

نوع بافت مورد استفاده (پیلیسه)در فرایند تولید پارچه شانتون سبب می شود تا این پارچه برای استفاده در تمامی فصول سال مناسب  باشد.

  • قابلیت شستشو بدون آبرفت و رنگ رفتگی

به طور کلی لباس هایی که به صورت مداوم و روزمره مورد استفاده قرار می گیرند به شستشوی بیشتری نیاز دارند. حال اگر این البسه از پارچه های نامرغوب و نامناسبی تهیه شده باشند، پس از مدت کوتاهی شکل ظاهری خود را از دست (پیلیسه)داده و قابل استفاده نخواهند بود. پارچه های  شانتون به سبب قابلیت شستشوی بالا بدون آبرفت و رنگ رفتگی برای کاربرد در پوشاک بسیار مناسب هستند.

  • چروک پذیری کم

پارچه های شانتون(پیلیسه) به سبب بافت درشت و غیرمتراکم خود پس از شستشو چروک پذیری بسیار کمی داشته و حتی گاهی به اتو کردن نیز نیازی ندارند. از طرف دیگر ، وجود الیاف پلی استر مخلوط با الیاف ویسکوز و پنبه ، منجر به عدم چروک پذیری این پارچه ها(پیلیسه) شده است.

  • تنوع در طرح و رنگ

پارچه های شانتون در (پیلیسه)طرح ها و رنگ های بسیار متنوعی در بازار عرضه می شوند. این پارچه ها در دو نوع حاشیه دار یا تمام طرح موجود می باشند. تنوع در طرح و رنگ این پارچه ها سبب شده تا کاربرد آن ها با توجه به نوع مصرف به طور چشمگیری  افزایش یابد.


  • ثابت ماندن کیفیت رنگ و نقش پارچه شانتون

پارچه‌های شانتون(پیلیسه) با طرح‌ها و رنگ‌های متنوعی تولید شده است و نکته مهم این پارچه کیفیت بالای این مشخصه‌ها می‌باشد که با گذر زمان آسیبی(پیلیسه) به آنها نخواهد رسید؛ مگر با استفاده نادرست از پارچه!!!

چاپ روی پارچه های شانتون

پارچه شانتون به دلیل (پیلیسه)مقاومتی که در برابر حرارت دارد  همچنین استفاده از نخ در این نوع پارچه، یکی از گزینه‌های مناسب برای چاپ روی پارچه یا لباس است. در چاپ حرارتی یا سابلیمیشن لباس، از جنس پلی استر استفاده می‌شود؛ اما پارچه‌ شانتون به همراه پارچه‌های ساتن، اسپان، فلامنت، ریون، پورشه، حریر، ونیزی و غواصی نیز گزینه‌های(پیلیسه) مناسبی برای چاپ حرارتی هستند. از این رو در بازار می‌توانید پارچه، لباس و مانتوهای دارای چاپ را نیز پیدا کنید و یا با خرید پارچه شانتون طرح مورد نظر خود را بر روی پارچه چاپ کنید.

البته به این نکته توجه (پیلیسه)داشته باشید که چاپ دیجیتال با دستگاه های پیشرفته بسیار با کیفیت تر و ماندگارتر از چاپ های حرارتی با دستگاه های سابلیمیشن هستند.

 

اصول استفاده از پارچه های شانتون

برای نگهداری از پارچه شانتون و محافظت (پیلیسه)از الیاف آن همچنین افزایش ماندگاری و طول عمر بالای آن و نیز عدم ساییدگی شانتون باید به موارد زیر توجه خاصی داشت:

  • لباس‌هایی که با پارچه شانتون(پیلیسه) دوخته شده‌اند، بهتر است قبل از شستشو، پشت و رو گردند.
  • برای شست و شو پارچه شانتون از شوینده‌های بدون آنزیم استفاده نمایید.
  • پارچه شانتون، در ماشین(پیلیسه) لباسشویی با دمای ۳۰ درجه شست و شو انجام شود.
  • پارچه شانتون باید به دور از تابش مستقیم نور خورشید خشک شود.
  • پارچه شانتونی که دارای چاپ هستند، بهتر است (پیلیسه)به صورت غیر مستقیم اتو شوند.

پارچه

پیلیسه

پارچه آشپزخانه ای

پارچه ملافه ای

پارچه ترگال

پارچه تترون

پارچه کجراه

پارچه مبلی

پارچه تریکو

پارچه رومبلی

پارچه بیمارستانی

پارچه چادرنمازی

پارچه پرده ای

پارچه بنگالین

پارچه لباسی

پارچه اردکان یزد

پارچه آزمایشگاهی

پارچه الگانس

پارچه پدیده نگین

پارچه پنبه ای

پارچه تنسل

پارچه جاجیم

پارچه روفرشی

پارچه شانتون

پارچه شلوارکی

پارچه شلواری

پارچه طوبی

پارچه کیلویی

پارچه گلدن لایف

پارچه لباسی

پارچه مانتویی

پارچه مدرسه ای

پارچه ویسکوز

خرید اینترنتی پارچه

خرید اینترنتی پارچه بیمارستانی

خرید اینترنتی پارچه ملافه ای

خرید اینترنتی پارچه جاجیم

خرید اینترنتی پارچه پرده ای

خرید اینترنتی پارچه چادری

خرید اینترنتی رومبلی

خرید اینترنتی پارچه کیلویی

خرید پارچه

خرید اینترنتی پارچه آشپزخانه ای

قیمت پارچه

قیمت پارچه ملافه ای

قیمت پارچه آشپزخانه ای

قیمت پارچه جاجیم

قیمت پارچه بیمارستانی

قیمت پارچه بنگالین

قیمت پارچه تترون

قیمت پارچه ترگال

قیمت پارچه کجراه

نساجی پیلیسه

نساجی گلدن لایف

نساجی اردکان

نساجی گلچهر

نساجی گلبرگ

نساجی نگین

نساجی طوبی

نساجی نساج پور

 


  • ۹۷/۱۰/۰۵
  • سید مهرداد روحانی

نظرات (۱)

جسارت اجرایى کردن ایده هایت را داشته باش

و گرنه همیشه جهان پر بوده از

ترسو هاى خوش فکر

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی